Menu sx Lavazza Menu dx

  • LÄS MER

    ??? Highlight[2]/Text ???

Company profile
Company profile Company profile

 TESTO 

Varje år, för varje ny kalender, samarbetar Lavazza med en ansedd och respekterad fotograf: en process som både bekräftar och förnyar vår image. Denna årliga ritual bekräftar å ena sidan företagets säkra och omisskännliga stil, och å andra sidan gör den att vi håller oss i takt med tiden och rentav ett steg före. Lavazzas anda har inspirerat till kraftfulla, glamorösa 

och okonventionella bilder: enkelt uttryckt minnesvärda. Viktiga namn – bland mästarna inom internationell fotografering – har alla stått bakom kameran: Helmut Newton, Ellen von Unwerth, Ferdinando Scianna, Albert Watson, Marino Parisotto, Elliot Erwitt, David LaChapelle och många fler. Läs mer om dem i de korta biografistyckena i det här avsnittet.

Den riktiga italienska espresson serverades på 60 serviceställen som drivs av Wimbledon-arrangörerna AELTC (All England Lawn Tennis and Croquet Club). 13 barer och restauranger, mottagningsavdelningar hos företag, pressrummet och områden reserverade för spelare och turneringsfunktionärer. Totalt serverade Lavazza över 1 miljon koppar kaffe: espresso, filterkaffe och specialrecept skapade för detta tillfälle. Allt för att tillgodose de olika smakerna hos de mer än 600 000 fans som följer turneringen varje år.

 

Lavazza är närvarande världen över genom alla distributionskanaler, och skiljer ut sig med sin kreativa förträfflighet. Att dricka Lavazza-kaffe är alltid ett dagligt nöje.
Detta sponsorskap har fått hjälp på traven av en kampanj i tryckta medier och online, tillsammans med särskilda butikserbjudanden och onlineinitiativ på Facebook, samt en särskild webbplats.